De heenreis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Astrid Sprang - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Astrid Sprang - WaarBenJij.nu

De heenreis

Blijf op de hoogte en volg Astrid

26 September 2014 | Nederland, Utrecht

Top, Eindelijk in Zweden aangekomen voor mijn stage. De reis ging helaas niet zo voorspoedig. Het plan was om om half 8 's avonds in Utrecht in de trein te stappen en om 11 uur 's ochtends in Lund te zijn. Maar helaas...Het begon er al mee dat ik mijn cabine voor 6 personen moest delen met 3 mannen die geen woord Engels spraken. Beetje ongemakkelijk met het idee dat je daar 14 uur mee in de trein moet zitten. Maar ongeveer 1.5 uur verder ergens op een verlaten station in Duitsland stopte de trein opeens en kwamen er zeker 10 politiemensen binnengestormd. Iedereen moest zijn paspoort laten zien en de drie mannen bij mij in de cabine hadden geen paspoort en moesten dus naar buiten en kwamen niet meer terug.....Zat ik daar in mijn eentje. Rare ervaring.
Uiteindelijk na een beetje film kijken, artikel lezen en boek lezen toch maar gaan slapen. Had nu tenslotte 3 stoelen waar ik op kon gaan liggen.
Maar toen ik eindelijk een beetje sliep klopte er een andere man aan mijn deur dat hij in mijn hokje een plekje gereserveerd had. Meer dan dat kon ook deze man niet echt vertellen in het Engels. Door de ervaring eerder was ik niet erg gerust dus het slapen ging dan ook niet zo erg goed. Paar uur later (rond 7 uur ’s ochtends) behoorlijk was haltes later werd er door de conducteur aan onze deur geklopt en melde hij dat we eruit moesten komen. De trein had problemen en stond al bijna 2 uur stil op station dus we moesten maar met een ander trein verder gaan. We waren ondertussen blijkbaar in Hannover en we moesten een trein pakken naar Hamburg en daar konden we dan weer op een trein die naar Kopenhagen ging. De conducteur gaf ons nog de tip om in Hamburg naar een loket te gaan om een reservering voor een plaats te maken. Maar eenmaal in Hamburg aangekomen bleek dat dat niet meer mogelijk was en ik moest maar gewoon kijken of er nog ergens een plekje vrij was. Uiteindelijk ben ik samen met een Duits meisje dat ook al met mij in de nachttrein zat in de eerste klas gaan zitten. Hier waren nog een paar plekken vrij, super luxe stoelen en elektriciteit bij de stoel waardoor ik lekker een filmpje heb kunnen kijken. De conducteur vond het niet helemaal kunnen dat we het niet gevraagd hadden maar we mochten toch blijven zitten. Ook nog met de trein een stukje op de boot geweest dus dat was wel erg relaxt, zie foto!
Eenmaal in Lund, 5 uur later dan gepland, mocht ik met mijn enorme koffer eerst de trap af en vervolgens weer de trap op lopen dus dat was wel een beetje jammer. Uiteindelijk me laten vertellen dat ik een speciale kaart nodig had voor in de bus, 25 euro!! Kan ik dan voorlopig wel mee vooruit maar ik was eigenlijk helemaal niet van plan om met de bus te gaan (en wij maar zeuren over het Nederlandse systeem). De bus stond gelukkig wel al klaar, maar helaas verstond de buschauffeur geen woord Engels en kon hij me niet echt helpen met waar ik eruit moest. Uiteindelijk heeft hij me maar ergens eruit gezet, heb ongeveer 20 minuten rond gelopen om het huis te vinden. Ik was wel al in de juiste straat, dus ik dacht hoe moeilijk kan het zijn. Uiteindelijk toch maar de eigenaar van het appartement gebeld dat ik het niet kon vinden en toen is zij mij gelukkig komen ophalen. Bleek dat het een hele lange straat was en dat de nummering van de huizen totaal niet logisch was…
Maar uiteindelijk ben ik er dus gekomen, aardige mensen met een heel schattig kind en een leuke hond. Maar het is toch een beetje ongemakkelijk zo dus ben blij dat ik hier vanaf morgen gewoon alleen zit. Het huis/appartement staat trouwens helemaal aan de rand van de bebouwing. Ik kijk dus uit op een enorm weiland en heb een hele mooie tuin. Misschien wel een beetje eng ’s avond maar daar zal ik maar aan moeten wennen.
Dus morgen een rustig dagje en maandag meer spannende dingen!!

  • 27 September 2014 - 21:13

    Maike:

    Wow, geen doorsnee reis. Wat een verhaal zeg. Je zult vast wel heel moe zijn nu. Kan alleen nog maar beter worden. Geniet morgen v je vrije dag.

  • 28 September 2014 - 16:31

    Tim En Marrit:

    Hoi Astrid,
    Wat een verhaal!! We hebben met veel verbazing zitten lezen.
    Maar heel goed dat je er nu bent. Het avontuur is nu echt begonnen!
    Ga je morgen al echt beginnen op de universiteit?
    Spreek je snel! Fijne dag nog!
    Liefs xxxx

  • 30 September 2014 - 16:03

    Oriane:

    Sterkte meid! Maar kan alleen nog maar leuker worden na zo'n heenreis! Succes. Hoop dat het allemaal een beetje bevalt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Stage in Zweden

Stage naar de Universiteit in Lund voor 3 maanden

Recente Reisverslagen:

30 November 2014

Nog maar 3 weken!

06 November 2014

Bijna halverwege!

12 Oktober 2014

Al weer twee weken hier!

02 Oktober 2014

De eerste paar dagen

26 September 2014

De heenreis
Astrid

Stage in Lund, Zweden

Actief sinds 27 Sept. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 4413

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 27 December 2014

Stage in Zweden

Landen bezocht: