Al weer twee weken hier! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Astrid Sprang - WaarBenJij.nu Al weer twee weken hier! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Astrid Sprang - WaarBenJij.nu

Al weer twee weken hier!

Blijf op de hoogte en volg Astrid

12 Oktober 2014 | Zweden, Lund

Ondertussen al weer twee weken in Zweden, en een hoop gebeurt. Vorige week donderdag maar eens gaan navragen wat die kickoff nu precies inhield. Bleek dat het al vrijdag middag begon en het was in een huis een eindje van Lund vandaan. Op donderdag eerst maar eens nagevraagd of dat ik me nog kon aanmelden en of dat Nina ook mee zou kunnen want die kwam namelijk dit weekend op bezoek. Uiteindelijk pas op vrijdag gehoord dat ik nog best mee zou kunnen en dat zelf Nina ook welkom was. Toen snel geregeld dat Nina en ik beide nog met iemand mee konden rijden. Nina geïnformeerd dat ze direct naar Lund moest komen in plaats van nog wat rondkijken in Kopenhagen. Uiteindelijk was Nina net op tijd in Lund om nog mee te kunnen rijden en zijn we in twee verschillende auto’s naar Skanör gereden. Hier was een groot huis gehuurd dat eigendom is van de universiteit en dat voor een goede prijs gehuurd kan worden (zouden wij in Eindhoven ook moeten hebben). Toen we aankwamen hebben we eerst maar eens gelunched, waarna we in teams werden opgedeeld. Het eerste wat we moesten gaan doen was een quiz in de omgeving. Ik vond het erg leuk om een paar mensen te leren kennen en ik kon zelfs een paar vragen beantwoorden. Toen we een uurtje later weer terug waren, waren er enkele spelletjes in de tuin en het huis voorbereid; twister, laars gooien, toren bouwen met papier, enz. Voor de bbq zijn we nog even naar de zee gelopen, was wel even iets anders dan onze Nederlandse kust. Geen duinen, heel weinig strand en geen golven. Vervolgens samen gebbqd, wat nogal een grappige ervaring was. We moesten namelijk allemaal onze eigen vlees meenemen. Nina en ik hadden een simpel hamburgertje meegenomen en we vielen nogal uit de toon maar het was zeker lekker. ’s Avond nog een muziek quiz mogen doen en uiteindelijk had onze groep gewonnen dus dat was een goede afsluiting van deze dag. Zaterdag lekker uitgeslapen en vervolgens Nina de universiteit laten zien. Ik had zelf ook nog niet zo veel gezien behalve mijn gebouw, dus het was wel leuk om een beetje rond te fietsen op het terrein. Is wel heel anders dan de Tue, omdat er ook gewoon nog woonhuizen en andere gebouwen tussen de universiteits gebouwen staan. Vervolgens ook nog wat rondgelopen in het centrum en de prachtige kerk bekeken, hele ‘simpele’ kerk van binnen maar daardoor wel uniek.
Zondag is Nina zo lief geweest om in de tijd dat ik nog wat moest doen voor mijn stage het huis een beetje schoon te maken. Ik had een beetje moeite met me er toe zetten om het huis schoon te maken omdat de eigenaren het zo vies hadden achtergelaten. Maar ik ben nu toch wel erg blij dat het wat schoner en leefbaarder is. ’s Middags zijn Nina en ik naar het strand gefietst. Was echt maar heel kort fietsen en het was super mooi weer om wat te wandelen op het strand. Nog lang lopen twijfelen of dat we niet moesten gaan zwemmen maar uiteindelijk vonden we het toch echt te koud daarvoor. De terugweg was helaas toch net iets langer. De wind kwam recht van voren, volgens mij was het ook nog een beetje bergop en de route terug was ook nog iets langer. Maar daardoor waren we des te blijer om weer thuis te zijn. Helaas moest Nina op maandag al weer terug met de trein en was ik weer alleen. En de volgende drie dagen waren eerlijk gezegd behoorlijk eenzaam. Ik zit nog steeds alleen op mijn kamer en kom alleen mensen tegen als ik even naar de wc moet…Woensdagavond wel heel gezellig gehad, namelijk lekker geskypd met vriendinnen uit Eindhoven die samen aan het eten waren (zie de foto). Gelukkig was het donderdag weer taart tijd (elke week moet iemand anders van de afdeling taart maken) en heb ik met wat mensen gesproken. Ook uitgenodigd om vrijdag met een paar mensen te gaan lunchen. Dus vrijdag mee geweest naar een vegetarisch restaurant voor lunch. Vond het helaas niet zo lekker en heb nog moeite met warm eten ’s middags maar het was zeker gezellig! Zaterdag voor het eerst maar eens mijn klarinet erbij gepakt. Moet toegeven dat ik al een lange tijd niet meer zo genoten heb van klarinet oefenen. Het grote verschil met normaal oefenen is dat ik er nu echt tijd voor had. Had niet het gevoel dat ik nog honderd andere dingen moest doen of dat ik moest uitrusten. ’s Middags nog even naar de universiteit gegaan om wat simulaties aan te zetten. Vervolgens nog wat rondgefietst in het centrum van Lund en nog wat mooie plekken gevonden. Ten eerste erachter gekomen dat het centrum toch nog iets groter is dan dat ik dacht. Verder een heel mooi park gevonden wat de universiteit gebruikt om onderzoek te doen omdat er heel veel verschillende planten en bloemen zijn aangelegd.
Komende weekenden veel bezoek; komend weekend komt Bart al. Dus vandaag heb ik nog maar even genoten van de rust en dan kan ik me nu lekker verheugen op Bart’s bezoek.

  • 15 Oktober 2014 - 21:23

    Marrit:

    Hi Astrid!
    Heb net pas tijd om jouw verslag te lezen. Je bent goed dingen aan het ondernemen. En wat fijn dat het strand te fietsen is. Klinkt heerlijk!
    Veel plezier alvast samen met Bart. We skypen snel weer!
    Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Stage in Zweden

Stage naar de Universiteit in Lund voor 3 maanden

Recente Reisverslagen:

30 November 2014

Nog maar 3 weken!

06 November 2014

Bijna halverwege!

12 Oktober 2014

Al weer twee weken hier!

02 Oktober 2014

De eerste paar dagen

26 September 2014

De heenreis
Astrid

Stage in Lund, Zweden

Actief sinds 27 Sept. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4409

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 27 December 2014

Stage in Zweden

Landen bezocht: