De eerste paar dagen - Reisverslag uit Lund, Zweden van Astrid Sprang - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Lund, Zweden van Astrid Sprang - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Astrid

02 Oktober 2014 | Zweden, Lund

Zondag een beetje vreemd wakker geworden. Huis opeens helemaal leeg…Eerst nog maar eens omgedraaid maar uiteindelijk toch maar eens opgestaan. Vervolgens een beetje nieuwsgierig op onderzoek uitgegaan wat er allemaal te vinden is in mijn huisje. Boven is er nog een best leuke kamer waar het bed ook staat. Douch genomen en een beetje wat ontbeten van de dingen die nog in huis te vinden waren. Het huis staat eigenlijk helemaal buiten de stad. Er wonen hier in het totaal 6 gezinnen en voor de rest helemaal niemand. Ik heb een best grote tuin aan het huis en kijk uit op een hele grote wei. Verder is het ook nog belangrijk om te melden dat ik enorm dicht bij een paar windmolens woon. Daar voel ik me als milieufreak natuurlijk helemaal goed bij. Vervolgens heb ik vol goede moed de fiets uit de schuur gehaald met het plan om maar eens naar het centrum te fietsen en uit te zoeken waar het gebouw is waar ik maandag moet beginnen.
Maar na ongeveer een halve meter fietsen kwam ik erachter dat de banden wel erg slap waren. Maar de eigenaar van het huis had mij gelukkig laten zien waar de fietspomp was dus het leek niet zo een groot probleem. Wat echter bleek is dat de pomp totaal niet werkte en na een kwartier pompen zonder resultaat heb ik toch maar besloten om met deze slappe banden op pad te gaan in de hoop om nog een pomp te vinden.
Helaas kwam ik er al heel snel achter dat Jenny (huis eigenaar) niet had overdreven met dat het behoorlijk heuvelachtig was. Dus toen ik na ongeveer 5 minuten alleen maar berg op fietsen ik een supermarkt tegenkwam vond ik het al tijd voor een pauze. Hier eigenlijk vooral een beetje rond gekeken wat ze allemaal hadden in de supermarkt, wat te drinken gekocht (had al behoorlijke dorst van dat beetje fietsen) en een pot nutela gekocht. Dit was namelijk de laatste die er stond en wilde niet het risico lopen dat die pot weg zou zijn als ik op de terugweg echt de boodschappen zou gaan doen.
Vervolgens verder gefietst naar het centrum, wat geld gepind en een beetje rondgekeken. Lund is een stuk kleiner dan dat ik gedacht had. Het centrum is eigenlijk maar twee straatjes. Maar verder is het wel een best mooie stad. Toen ben ik doorgefietst naar de universiteit wat nog het steilste stuk bleek te zijn, maar wel in een keer goed gefietst dus was erg trots op mijn goede voorbereiding. Op de terugweg gebeurde er iets ongelofelijks. Had een andere weg terug genomen om nog een beetje meer van de omgeving te zien. Plotseling hoorde ik een geluid wat erg klonk naar een band die leeg liep maar toen ik omkeek bleek het tegengestelde waar. Er hing gewoon een luchtpomp op druk wat er dus op neer kwam dat ik de pomp 3 tellen op mijn ventiel moet drukken en de band toen vol was. Stiekem toen niemand keek een vreugde dansje gemaakt, je moet de kleine leuke dingen in het leven koesteren he.
Vervolgens op de terugweg in de stad nog een andere grotere supermarkt gevonden waar ik toen maar de boodschappen heb gedaan. Op de verdere weg naar huis nog erg blij geworden want hoefde bijna helemaal niet meer te trappen omdat het allemaal bergaf ging dus dat is echt genieten.
Maandag met nogal wat zenuwen opgestaan, vond het toch wel erg spannend om mijn begeleider te ontmoeten. Maar uiteindelijk opgevangen door een van de PhD’s. Super aardig, enigszins gek meisje die mijn geholpen heeft met de eerste paar dingen regelen. Ik heb nu een sleutel van mijn kamer, een kaart om in het lab te komen en het internet is geregeld. Verder had ze 2 document die ik moest lezen over de veiligheid…Echt super uitgebreid. En nog twee proefschriften van phd’ers die ik moest lezen. Bleek dat de methode om een bepaalde parameter te meten van de vlam bedacht is door meneer de Goey (voor de niet kenners: professor aan de werktuigbouwkunde faculteit in Eindhoven). Dus het voelt nu wel een beetje bizar dat ik ditzelfde werk net zo goed (of zelfs beter) in Eindhoven had kunnen doen, maarja nu niks meer aan te doen.
Woensdag de computer gekregen en een uitgebreid gesprek gehad met mijn begeleidster. Ze leek al een echt plan te hebben over wat ik moet gaan doen en voor de rest was ze ook echt heel duidelijk. Dus dat was allemaal wel erg positief.
Verder vandaag nog uitgenodigd door 2 meisjes die net begonnen zijn met hun phd om vrijdag mee naar een of andere kick off te gaan. Nog geen idee wat het inhoud maar we zullen zien

  • 02 Oktober 2014 - 13:06

    Rolf:

    Klinkt echt heel goed allemaal; ook fijn dat alles al duidelijk gedefinieerd is. Erg leuk om te lezen :)

  • 02 Oktober 2014 - 19:50

    Moeders Marja:

    Fijn om te lezen dat je je weg een beetje gevonden hebt Astrid! Jammer dat er geen foto is van je vreugde dansje, had zoiets ook graag gekoesterd

  • 08 Oktober 2014 - 17:13

    Oma Van Sprang:

    Hoi Astrid, het is allemaal wel spannend geweest geloof ik. Ik vind het wel knap om alles zo uit te zoeken. Ik wens veel succes. groejtjs oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Stage in Zweden

Stage naar de Universiteit in Lund voor 3 maanden

Recente Reisverslagen:

30 November 2014

Nog maar 3 weken!

06 November 2014

Bijna halverwege!

12 Oktober 2014

Al weer twee weken hier!

02 Oktober 2014

De eerste paar dagen

26 September 2014

De heenreis
Astrid

Stage in Lund, Zweden

Actief sinds 27 Sept. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 4405

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 27 December 2014

Stage in Zweden

Landen bezocht: